Bygger enda mer på Vollebekk i Oslo

OBOS Nye Hjem har gitt Veidekke jobben med å bygge Vollebekk Torgkvartal borettslag med 153 miljøsertifiserte leiligheter, et bofellesskap på fem leiligheter, en barnehage, næringslokaler og parkeringskjeller på Vollebekk øst i Oslo. Dette er sjette byggetrinn i storprosjektet, og totalentreprisen er verdt 505 millioner kroner ekskl. mva.

Vollebekk Torgkvartal 2

- Vi er veldig glade for å få bygge videre på Vollebekk. OBOS har en kultur som passer bra med vår egen, og med et av Oslos beste bolig-team på plass er jeg sikker på at også dette prosjektet blir en suksess. Vi takker derfor nok en gang OBOS for tilliten og for at vi får være med på å utvikle og bygge et attraktivt bomiljø på Vollebekk, sier avdelingsleder Kaare Gilhus i Veidekke Bygg Oslo.

Prosjektet gjennomføres som fossilfri byggeplass, og boligene skal sertifiseres etter miljøstandarden BREEAM-NOR Very Good. Leilighetene bygges i ett kvartal som varierer fra fire til åtte etasjer rundt et felles gårdsrom med lekeområde. I to etasjer under bakken blir det boder og parkeringsplasser for biler og sykler. Ni separate næringslokaler skal få plass i kvartalets første etasje, og på toppen av det hele får beboerne store felles takterrasser.

- Vi har hatt en veldig bra prosess rundt utviklingen av Vollebekk Torgkvartal sammen med Veidekke, og er fornøyde med at det gode samarbeidet løper videre. Det er utrolig hyggelig å fylle på med boliger i markedet nå ettersom vi stort sett er utsolgt i de øvrige byggetrinnene her oppe. Boligkjøpsmodeller som Deleie og Bostart har vært en suksess på Vollebekk, og vi fortsetter å tilby disse modellene også i Torgkvartalet, sier prosjektsjef Kine Steien i OBOS Nye Hjem.

Vollebekk ligger i bydel Bjerke øst i Oslo. Her var det tidligere et industriområde som nå endres gjennom et byutviklingsprosjekt der store deler blir bygget opp helt på nytt. Om noen år vil området bestå av rundt 1.000 nye boliger og noe næringsvirksomhet. Vollebekk blir en grønn og urban bydel bare 13 minutter med T-banen fra Jernbanetorget, men samtidig med kort vei til flotte turområder og Lillomarka.

Byggearbeidene starter i disse dager, og planlagt innflytting er i løpet av høsten 2024. Mer informasjon om prosjektet på www.obos.no/vollebekk

Kaare Gilhus, avdelingsleder Veidekke, tlf 45 03 01 97, kaare.gilhus@veidekke.no
Helge Dieset, kommunikasjonssjef Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 38 milliarder kroner, og halvparten av de 8 100 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Signering Vollebekk Torgkvartal jpg
Vollebekk Torgkvartal jpg