header

Bygger flere boliger for OBOS i Tønsberg

OBOS har gitt Veidekke oppdraget om å bygge også det tredje delfeltet i boligprosjektet Teieparken i Tønsberg. Dette innebærer oppføring av 167 miljøsertifiserte boliger i fire byggetrinn som vil bli igangsatt etter hvert som salget skrider frem. Kontrakten er en totalentreprise på 385 millioner kroner ekskl. mva. for hele delfeltet.

Teieparken signering 1

- Med denne avtalen fortsetter vi det gode samarbeidet mellom OBOS og Veidekke om boligprosjektet Teieparken. Dette startet med en samarbeidsavtale om prosjektutvikling tilbake i 2017 som gikk videre til utbyggingsoppdraget i 2018 for de første 64 leilighetene som nå er ferdigstilt. Vi takker ydmykt for at vi nå får tilliten til å bygge videre, sier distriktsleder Lars N. Hjertås i Veidekke Bygg Vestfold og Telemark.

Teieparken blir en grønn og levende bydel for alle sentralt i Tønsberg. Selve parken (som er offentlig), vil bli hjertet i det levende bomiljøet. Her blir det opparbeidet gangveier og godt med plass til leke- og rekreasjonsområder. De 167 leilighetene i tredje delfelt blir i bygg mellom to og fem etasjer over en underliggende parkeringskjeller.

- Teieparken er et stort og viktig prosjekt for OBOS og våre medlemmer i Vestfold, og vi er glade for å kunne videreføre samarbeidet med Veidekke Bygg. Det er spesielt gledelig for oss å tilby BREEAM-sertifiserte boliger i Vestfold som et ledd i vår miljøsatsing i OBOS, sier konserndirektør Arne Baumann i OBOS Boligutvikling.

Salgsstart er planlagt i januar. Les mer om prosjektet på www.obos.no/teieparken

Distriktsleder Lars Nicolas Hjertås, tlf 92 29 71 92, lars.hjertas@veidekke.no
Prosjektsjef Mattis C. Pira, tlf 41 45 85 38, Mattis.Pira@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 38 milliarder kroner, og halvparten av de 8 100 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Teieparken Blår jpg
Teieparken sign_1 jpg