Bygger nytt parkeringshus i Stockholm

Veidekkes datterselskap Arcona skal bygge et nytt parkeringshus i Västberga i Stockholm for Corem Property Group. Prosjektet er en totalentreprise i samspill til en verdi av SEK 110 millioner. Byggearbeidet starter i januar 2022, og prosjektet skal stå ferdig i mars 2023.

Nattskiftet 12 14 - Arcona Arkitekter

Med 135 parkeringsplasser, hvorav halvparten blir ladeplasser for elbil, skal det nye parkeringshuset på eiendommen Nattskiftet 12 bidra til å løse parkeringsutfordringene i området omkring Drivhjulsvägen i Västberga. I nederste etasje blir det også ca. 500 kvadratmeter forretningslokaler. Samtidig skal Arcona gjøre bygget på naboeiendommen Nattskiftet 14 mer attraktivt og fleksibelt. Blant annet skal fasader og vinduer renoveres, installasjoner og varmesystemer skal byttes ut, og det skal bygges nytt trappehus og heis, som vil gjøre bygget mer tilgjengelig. Det blir også bygd et nytt showroom.

– Arcona er utrolig stolte over å få tillit til å bygge for Corem, og i samspill har vi prosjektert frem et godt produkt. Vi har fått muligheten til bidra fra tidlig fase i en prosess vi tror på, og det er nettopp slik vi skaper størst forretningsverdi for kunden, sier Catrin Hansson i Arcona.

Kontrakten inngår i ordrereserven for inneværende kvartal.

For mer informasjon, ta kontakt med:
Charlotta Nilsén, konserndirektør Veidekke Bygg Sverige, tlf. +46 70-600 30 87

Veidekkes pressebilder

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag NOK 38 milliarder, og halvparten av de 8 100 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Nattskiftet 12&14 - Arcona Arkitekter jpg