Carolina Klüft og Veidekke innleder langsiktig samarbeid

- Vi er stolte og glade for at Carolina Klüft og Veidekke i dag kan signere en langsiktig samarbeidsavtale. Vi skal samarbeide innen områder som lederutvikling, motivasjonsprogrammer, rekruttering og profilering. Vi lever begge i et stadig tøffere konkurranseklima på våre respektive områder og har sammenfallende holdninger og verdier i møtet med dette, sier konsernsjef Terje R. Venold i Veidekke ASA.

- Veidekkes samarbeid med Carolina Klüft har sitt utspring i Veidekkes virksomhet i Sverige, men Carolinas kompetanse, erfaring og entusiasme vil også være et viktig bidrag for utviklingen av Veidekkes virksomhet i Norge og Danmark, legger Venold til.

- Samarbeidet med Carolina Klüft er langt mer enn bare en "annonseplass" på hennes utstyr, sier Per-Ingemar Persson, adm. direktør for Veidekkes svenske virksomhet. Vi håper at samarbeidet med Carolina skal bidra til å utvikle Veidekke til en enda mer attraktiv arbeidsplass for unge mennesker, og fremfor alt unge kvinner. Gjennom sin erfaring og kunnskap om det å sette seg mål og gjennomføre dem, vil Carolina bistå oss i arbeidet med lederutvikling og naturligvis også i arbeidet med å rekruttere nye medarbeidere. Carolina Klüft er en dyktig og verdiorientert kommunikatør som kan bidra i mange sammenhenger, legger Persson til.

Carolina Klüft og Veidekke har signert en langsiktig avtale. Nå skal Carolina først og fremst konsentrere seg om sin OL-satsing i lengde og tresteg, og til høsten starter samarbeidet om lederutvikling, motivasjon og rekruttering.

- Jeg gleder meg veldig til det som også for meg er et spennende samarbeid. Veidekke er et tydelig verdiorientert selskap som ser på medarbeidernes involvering og engasjement som en av de sterkeste drivkreftene, noe jeg virkelig kan identifisere meg med, sier Carolina Klüft. Jeg håper på et langt og nært samarbeid hvor vi hjelper hverandre i å utvikle oss videre og skape enda sterkere og tydeligere verdier som preges av engasjement, ærlighet, miljø og samfunnsansvar, sier Carolina Klüft til slutt.

- Vi i Veidekke har bestemt oss for å være en annerledes virksomhet med de mest engasjerte og entusiastiske medarbeidere som skaper lønnsomhet og fornøyde kunder, og Carolina Klüft passer perfekt inn i arbeidet med dette, avslutter Per-Ingemar Persson, adm. direktør for Veidekke Sverige.

Kai Krüger Henriksen, konserndirektør kommunikasjon i Veidekke ASA
Mobil: +47 905 19 360

Per-Ingemar Persson, adm. direktør, Veidekke Sverige AB
Mobil +46 705 144240

Foto: Carolina Klüft sammen med Per-Ingemar Persson, adm. direktør i Veidekke Sverige AB (til høyre) og Kai Krüger Henriksen, konserndirektør i Veidekke ASA.

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.350 ansatte og en omsetning på 16,4 milliarder kroner (2006). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 15 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.
Foto jpg