header

Eline Imljakova-Rongevær er årets lærling i Veidekke

Eline Imljakova-Rongevær fra Åsane ble i dag kåret til årets lærling 2022 i Veidekke. Eline er tømrerlærling og tilknyttet Veidekke Bygg Bergen. Med rundt 200 lærlinger fra Finnmark i nord til Agder i sør er Veidekke en av Norges største lærlingebedrifter.

Eline Imljakova-Rongevær

Ifølge kollegene og instruktøren hennes er Eline en fantastisk flink lærling. Hun lærer fort og setter seg godt inn i jobbene før hun starter. Hun er effektiv, smart, lærevillig og nøyaktig, og hun tar tak i alle oppgaver med stort engasjement og pågangsmot uansett hva hun blir satt til. Eline karakteriseres som et arbeidsjern og ekstremt dyktig innenfor HMS, og hun bidrar sterkt til et godt arbeidsmiljø.

Som årets lærling i Veidekke fikk Eline Imljakova-Rongevær overrakt en sjekk på 15.000,- kroner og en gavereise i Norge av konserndirektør Anne Thorbjørnsen på et arrangement i Oslo. Banemontørlærling Robin Tisløv Flaat fra Steinkjer og asfaltlærling Ronny Viking Hansen Jørstad fra Stjørdal var med helt til finalerunden og fikk hver sin sjekk på 7.500,- kroner.

- Veidekke har i mange år drevet målrettet og systematisk rekrutteringsarbeid gjennom sin lærlingeord­ning. Fagansvarlige i alle enheter passer på at opplæringen følger læreplaner, og egne instruktører er lærlingens personlige lærer og kontaktperson på prosjektene der de får sin opplæring, forteller kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke

- Lærlingene er viktige for oss fordi de er fremtidens fagarbeidere, samtidig er det en viktig del av vår rolle som en stor entreprenør å gi mange ungdommer den nødvendige praksisen til å kunne fullføre fagutdannelsen, avslutter Dieset.

Veidekke har rundt 200 lærlinger i Norge fra følgende faggrupper: Tømrere, betongarbeidere, asfaltarbeidere, blikkenslagere, vei- og anleggsarbeidere, fjell- og tunnelarbeidere, murere- og flisleggere, tak- og membrantekkere, elektrikere, anleggsmaskinførere, industrimekanikere, anleggsgartnere, faglaboranter, anleggsmaskinmekanikere, automatikere, veidrift- og veivedlikeholdsarbeidere, yrkessjåfører, produksjonsteknikere, brønnborere fastland, signalmontører, banemontører og energimontører (KL).

Se gjerne vår korte film med Eline eller les mer om Veidekkes lærlingeordning.

Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no
Lærlingsansvarlig Øivind Bogen, tlf 46 89 26 40, oivind.bogen@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 38 milliarder kroner, og halvparten av de 7 800 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Eline jpg
eline-web-tilpasset jpg