header

Lederskifte i Block Berge Bygg AS

Yngvar Karlsen overtar første august som administrerende direktør i Block Berge Bygg AS. Karlsen tar over stafettpinnen etter Eyvin M. Olsen, som skal bygge opp og lede morselskapet Veidekkes eiendomsutvikling i Region Syd.

Yngvar Karlsen har vært ansatt i Block Berge Bygg i 23 år, de siste 10 årene med ansvar for salg og utvikling av totalentrepriser. Karlsen er 51 år gammel, utdannet ingeniør, og han er bosatt i Sandnes.

- Block Berge Bygg har under Eyvin M. Olsens ledelse utviklet seg til å bli en ledende leverandør av totalentrepriser i Rogaland og en betydelig produsent av betong­elementer i Norge. Min viktigste oppgave blir å fortsette selskapets videreutvikling sammen med våre dyktige og motiverte medarbeidere. De er vår viktigste ressurs, så en trygg og god arbeidsplass der vi ivaretar den enkeltes behov og utvikling skal fortsatt ha første prioritet hos oss, sier Yngvar Karlsen.

Eyvin M. Olsen (60) har vært ansatt i Block Berge Bygg siden 1997, som øverste leder siden 1999. Selskapet har i denne perioden økt fra 140 ansatte og en omsetning på 300 millioner kroner til 300 ansatte og en omsetning på en milliard kroner i 2007. Olsen blir nå regionsleder i Veidekke Eiendom med ansvar for region syd, som strekker seg fra Buskerud til og med Rogaland. I tillegg blir Olsen styremedlem i Block Berge Bygg AS.

- Jeg er stolt over hva vi har fått til i Block Berge, samtidig gleder jeg meg nå til å ta fatt på nye utfordringer. Vi skal videreføre det gode arbeidet som i dag utføres i Vestfold, Telemark og Buskerud, mens det nok blir mer nybrottsarbeid her i Rogaland og i Agder-fylkene. Eiendoms­utvikling er jo nært knyttet til entreprenørvirksomhet, så jeg kommer til å jobbe tett med Veidekkes avdelinger framover- Block Berge inkludert, avslutter Olsen.

Lederskiftet har vært godt planlagt, og utvelgelsen av ny leder og informasjon til de ansatte ble gitt allerede i januar.

For mer informasjon, ta gjerne kontakt:
Påtroppende adm. direktør Yngvar Karlsen, tlf 51 78 99 00 / 91 66 49 51, yk@blockberge.no
Avtroppende adm. direktør Eyvin M. Olsen, tlf 51 78 99 00 / 91 66 49 50, emo@blockberge.no

Block Berge Bygg AS er en av Rogalands største totalentreprenører innen næringsbygg og boliger. Total­entreprisene utføres i det lokale hjemmemarkedet, mens våre betongelementer produseres i Klepp og selges til kunder over hele landet. Block Berge Bygg AS ble etablert i 1966, og eies i dag 100 % av Veidekke ASA. Vi har 300 ansatte, og en omsetning på ca 1 milliard kroner (2007).
Bilde jpg