Lederskifte i Br. Reme AS

Dagfinn Røkenes overtar til sommeren som administrerende direktør etter Helge Reme i Br. Reme AS. Selv om selskapet siden starten i 1941 har blitt ledet av Reme-familien, beroliger Røkenes med at det ikke vil bli store endringer hos entreprenøren når han tar over.
- Br. Reme AS er en godt drevet og solid bedrift med mange dyktige medarbeidere. Her blir det "business as usual", sier Dagfinn Røkenes.

Dagfinn Røkenes kommer fra stillingen som avdelingsleder for Br. Remes avdeling i Arendal, en avdeling han selv har vært med på å opprette og bygge opp siden han ble ansatt i 1996. Røkenes (49) er utdannet ingeniør og økonom, og han er bosatt i Arendal.

- Jeg gleder meg til å ta over ledelsen av selskapet. Samtidig er jeg ydmyk overfor selskapets lange og stolte tradisjoner og ikke minst de gode resultatene Br. Reme har oppnådd. Jeg er nå opptatt av å ta vare på og videreutvikle de ansatte og selskapet sammen med ledergruppen. Det viktigste for oss vil uansett være å tilfredsstille de krav og forventninger som stilles til vårt arbeid av våre oppdragsgivere, myndigheter og oss selv, avslutter Røkenes.

Når Helge Reme nå overlater roret til sin kollega fra Arendal, er det i visshet om at dette er rette mann til å ta utvikle selskapet videre.
- Jeg er svært godt fornøyd med at nettopp Dagfinn overtar. Han kjenner virksomheten ut og inn, og han vil helt sikkert videreføre og utvikle det langsiktige arbeidet vi har drevet i selskapet. Samtidig føler jeg at timingen for et lederskifte nå er riktig, siden vi har gode resultater, dyktige ansatte og en solid posisjon i markedet her på Sørlandet, avslutter Reme.

Helge Reme og flere av familiemedlemmene kommer nå kun til å konsentrere seg om å drive eiendomsvirksomhet, og ser frem til å være kunde av selskapet hans far og onkler grunnla for 66 år siden.

Påtroppende adm. direktør Dagfinn Røkenes: Tlf 37 03 57 73 dir, 90 15 71 50 m, dagfinn.rokenes@reme.no
Avtroppende adm. direktør Helge Reme: Tlf 38 12 58 13 dir , 90 92 88 75 m, helge.reme@reme.no

Br. Reme AS er en av Sørlandets største bygg- og anleggsentreprenører med ca. 270 ansatte og en omsetning på omlag 730 millioner kroner. Firmaet ble etablert i 1941 og har vært en viktig bidragsyter til utførelse av et stort antall bygge- og anleggsprosjekter i Aust- og Vest-Agder. Selskapet er 91 % eid av Veidekke ASA.