Lederskifte i Veidekke Bergen

Ingmar Austevoll er ansatt som ny distriktsleder i Veidekke Entreprenør i Bergen. Austevoll (44 år) er utdannet sivilingeniør, og har arbeidet i Veidekke siden 1995. Han kommer fra stillingen som seksjonsleder for avdeling bygg her i Bergen.

- Ingmar Austevoll overtar etter Lars Rune Folkedal, som har ledet Bergenskontoret siden 1998. Lars Rune har i alle disse årene framstått som en klar og tydelig leder, og han har ført distriktet fram til å være en ledende entreprenør i Bergensområdet. Lars Rune går nå over i vår eiendomsvirksomhet hvor han skal lede aktivitetene i området fra Agderfylkene til Bergen, sier regionsdirektør Carl Inge Veland i Veidekke Entreprenør.

- Med Ingmar som leder for Bergenskontoret og med en kompetent organisasjon som fundament, har vi alle muligheter til å fortsette distriktets positive utvikling i årene som kommer, avslutter Veland.

Distriktsleder Ingmar Austevoll, Bergen, tlf +47 970 88 299, ingmar.austevoll@veidekke.no

Regionsdirektør Carl Inge Veland, Region Nord/Vest, tlf +47 913 00 895, carl-inge.veland@veidekke.no

Regionsdirektør Lars Rune Folkedal i Veidekke Eiendom Syd-Vest, tlf 913 46 978, lars-rune.folkedal@veidekke.no

Veidekke er et av Skandinavias største entreprenørselskap med 6.100 ansatte og en omsetning på 18 milliarder kroner (2011). Virksomheten omfatter bygge- og anleggsoppdrag, boligutvikling, asfaltvirksomhet, pukk og grus samt veivedlikehold. Våre verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Våre mål for helse, miljø og sikkerhet, HMS, er likestilt med de økonomiske målene.  Veidekke kjennetegnes ved en desentralisert organisasjonsmodell med en sterk bedriftskultur og stor grad av medarbeider­involvering. Over halvparten av de ansatte er medeiere og har til sammen drøyt 20 % av aksjene i Veidekke. Selskapet er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 aldri gått med underskudd.

Ingmar Austevoll jpg