Narvesen-bygget på Ensjø blir til leiligheter

Veidekke Eiendom skal bygge om det gamle Narvesen-bygget på Ensjø til 81 attraktive leiligheter i 14 etasjer. Det er Veidekke Entreprenør som skal stå for ombyggingen, og innflytting blir i tredje kvartal 2011. Byggestarten medfører at Oslo kommune påbegynner utbyggingen av grøntområdet Tiedemannsparken ved siden av prosjektet.

Veidekke Eiendom kjøpte det tidligere hovedkontoret til Narvesen i 2006. Etter en plan- og reguleringsperiode startet salget av leilighetene i november. Leilighetene i Marienfryd, som prosjektet heter, har en samlet salgsverdi på 265 MNOK. - Vi har hatt god respons i markedet for prosjektet. Nå er mer enn 50 % av leilighetene solgt, og derfor setter vi i gang byggearbeidene, sier prosjekt­utvikler Knut Ørn Collett i Veidekke Eiendom.

- Vi ser at mange barnefamilier har kjøpt seg inn i prosjektet. Da er det snakk om relativt store leiligheter til rundt 4 millioner kroner. Det tror vi har sammenheng med god plass og planløsning, direkte tilgang til store grøntområder og sentral beliggenhet ved Lille Tøyen Hageby og kort vei til Oslo sentrum. Og vi kan lokke med felles takterrasse og fantastisk utsikt over Oslo, avslutter Collett.

Det er utarbeidet en omfattende plan for det offentlige rom i området, inkludert Tiedemans­parken. Bekker skal opp i dagen, høyspentledninger ned i bakken, gressløkker skal opparbeides for ballspill og andre aktiviteter, og nye tur- og gangveier skal opparbeides. I området er det planlagt 6.000 nye boliger, og alle utbyggere betaler et bidrag pr kvadratmeter som bygges ut til Oslo kommune for infrastruktur og parker.

Se mer informasjon om prosjektet på http://marienfryd.no/

Prosjektutvikler Knut Ørn Collett, Veidekke Eiendom, tlf 21 05 75 50 / 99 53 09 36, knut.collett@veidekke.no
Avdelingsleder Hans Olimb, Veidekke Entreprenør, tlf 950 20 637, hans.olimb@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 21 05 77 91 / 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.000 ansatte og en omsetning på 15,6 milliarder kroner (2009). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 19,3 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.