Veidekke: Bygger enda flere boliger i Lille Løren Park

Selvaag Bolig og Nordr har gitt Veidekke oppdraget med å bygge også tredje og siste byggetrinn i prosjektet Lille Løren Park øst i Oslo. Delprosjektet består av 165 miljøsertifiserte leiligheter i tre bolig­blokker. Kontrakten er en totalentreprise verdt 322 millioner kroner ekskl. mva.

Lille Løren C-1

- Vi takker for fortsatt tillit og er svært fornøyde med å komme i gang med siste del av dette flotte boligprosjektet, tross et noe krevende marked. Vi trives godt med å bygge for Selvaag og Nordr, og vi liker oss godt på Løren der vi har bygget nye hjem kontinuerlig over ti år nå. Vi tror dette blir et av Oslos beste leilighetsprosjekter og har et av våre beste bolig-team på plass, sier avdelingsleder Kaare Gilhus i Veidekke Bygg Oslo.

På Løren har en ny bydel vokst frem der hvor det tidligere var industriområde og militærleir. Lille Løren Park vil når dette tredje byggetrinnet står ferdig bestå av 355 miljøsertifiserte leiligheter etter standarden BREEAM-NOR og en barnehage. Tredje byggetrinn består av hhv 37, 63 og 65 leiligheter i tre boligblokker på syv og åtte etasjer med solrike felles terrasser på taket.

Byggearbeidene er allerede satt i gang, planlagt ferdigstillelse er i fjerde kvartal 2025. Les mer om prosjektet her. Oppdraget er tatt inn i Veidekkes ordrereserve for andre kvartal 2023.

Avdelingsleder Kaare Gilhus i Veidekke Bygg Oslo, tlf 45 03 01 97, kaare.gilhus@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 39 milliarder kroner, og nær halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Lille Løren C-1 HRTB PNG
Lille Løren C-2 HRTB PNG