Veidekke: Bygger kombinert idrettsanlegg og butikk i Oslo for Ready

Veidekkes datterselskap Seby AS skal bygge kombinert idrettsanlegg og dagligvare­forretning for Ready Idrettsforening i Holmenkollveien i Oslo vest. Butikklokalene skal benyttes av NorgesGruppen. Kontrakten er en totalentreprise i samspill verdt i overkant av 180 millioner kroner ekskl. mva.

Ready 2

Oppdraget omfatter bygging av en kombinert kunstis- og kunstgressbane forbeholdt barne- og ungdomsidretten i bydelen som klubben realiserer i samarbeid med Eckbos Legat. Prosjektet med navnet Eckbobanen inneholder også treningsrom, garderobeanlegg, garasje for ismaskin, kontorer, kiosk, varmestue, nytt lyd- og lysanlegg samt oppgraderinger av utomhusområdet. I tillegg bygges en Meny dagligvareforretning på cirka 2.000 m2 med parkeringsarealer under tak.

- Vi vi takker så mye for oppdraget og ser frem til å ta fatt på et flott prosjekt i samarbeid med Ready IF og leietaker NorgesGruppen. Her har vi sammen kommet frem til en glimrende og bærekraftig løsning der behovet for en nærbutikk kombineres med en betydelig oppgradering av idrettsanlegget til glede for tusenvis av barn og unge i mange år fremover, sier daglig leder Bjørn Ove Liavaag i Seby AS.

Forarbeidene har allerede startet opp, og planlagt ferdigstillelse for hele prosjektet er i oktober 2024.

Daglig leder Bjørn Ove Liavaag i Seby, tlf 90 69 35 77, bjorn-ove.liavaag@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no
Styreleder i Ready IF Marius M. Gisvold, tlf. 90 89 26 61, mgisvold@gmail.com

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 39 milliarder kroner, og nær halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Ready 1_Meinich Arkitekter png
Ready 2 png