Veidekke bygger nye kontorer og forretningslokaler for Volvo Lastvagnar AB

Veidekke har inngått en avtale med Volvo Lastvagnar AB om å bygge kontorer og forretningslokaler i Lundby, Göteborg. Kontrakten gjennomføres som en totalentreprise i samspill og omfatter ca. 38 000 kvm. Kontraktsverdien er på ca. 1 500 mill. kroner og prosjektet er forventet ferdigstilt i 2025. Prosjekteringen startet i andre kvartal 2022 og oppdraget inngår i Veidekkes ordrereserve for første kvartal 2023.

– Vi takker Volvo for tilliten. Dette er et spennende prosjekt for både oss og Volvos utvikling, og vi ser frem til å være med på å realisere det, sier Charlotta Nilsén, konserndirektør i Veidekke Bygg Sverige.

Volvo Lastvagnar AB er eier av eiendommen Rambergsstaden 17:55, hvor kontrakten gjennomføres. Forretningslokaler og kontorer skal brukes av Volvo-konsernets teknologiorganisasjon.

For mer informasjon, ta kontakt med:
Charlotta Nilsén, konserndirektør Veidekke Bygg Sverige, +46 070-600 30 87, charlotta.nilsen@veidekke.se
Jørgen Wiese Porsmyr, CFO. +47 907 59 058, jorgen-wiese.porsmyr@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag NOK 39 milliarder, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.