Veidekke med nye oppdrag for 200 mill. kroner i syd

Veidekke Entreprenør AS, Region Syd, har så langt i år fått nye oppdrag for til sammen ca. 200 millioner kroner eks. mva. - I vår del av landet blir det heldigvis fortsatt satt i gang nye bygge­prosjekter både i offentlig og privat sektor. Selv om markedssituasjon innen bygg- og anleggssektoren er utfordrende, er vi godt forberedt på tøffere tider, sier regionsdirektør Per-Johan Plünnecke i Veidekke.

Region Syd består av byggvirksomheten til Veidekke i områdene fra Buskerud i øst til og med Rogaland i vest og inkluderer bl.a. datterselskapene Br. Reme AS i Kristiansand og Block Berge Bygg AS på Klepp.

- Vi merker at vi for tiden er inne i en vanskeligere periode enn vi var i på samme tid i fjor, men det er gledelig at vi har fått flere nye oppdrag. Vi ser jo at vi nå får oppdrag med mindre volum enn tidligere, og det tar nå lengre tid å forhandle fram kontraktene enn vi er vant med. Det positive i markedet er at det er forholdsvis mange prosjekter å regne på, avslutter Plünnecke.

De fleste av de nye oppdragene er i størrelsesorden 10 - 30 millioner kroner eks. mva., og mesteparten av arbeidene er allerede påbegynt.

Regionsdirektør Per-Johan Plünnecke, tlf. 90 54 08 94, per-johan.plunnecke@veidekke.no

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.250 ansatte og en omsetning på 19,4 milliarder kroner (2008). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 18 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.