Veidekke: Nytt boligoppdrag i Egersund

Veidekke har fått i oppdrag av Feyer Eiendom AS å oppføre boligprosjektet Feyer Brygge i indre havn i Egersund. Prosjektet består av 37 leiligheter fordelt på tre leilighetsbygg, samt kai/promenade, parkeringskjeller, butikk- og kontorlokaler. Kontrakten er en totalentreprise verdt 290 millioner kroner ekskl. mva.

Feyer-Brygge Eksteriør Vinkel-01 v3 3destate no

- Vi er glade og fornøyde etter å ha vunnet konkurransen om oppdraget og fått fornyet tillit fra en god kunde i Egersund. Dette er et veldig flott prosjekt med høye kvaliteter og mange spennende utfordringer når vi skal etablere ny grunn ut i sjøen. Vi har lange og gode erfaringer med denne typen prosjekter og ser frem til å starte opp. Det er gledelig og forståelig å se interessen rundt prosjektet og at leilighetssalget har gått så bra i et noe krevende marked, sier distriktsleder Bendik Aarstad i Veidekke Bygg Rogaland.

De tre leilighetsbyggene blir på fem, seks og sju etasjer og leilighetene varierer i størrelser fra 65 til 205 m2. Det blir parkering i underetasjen, butikker i første etasje samt kontorer i to av etasjene i blokk A. Stor sett hele tomten ligger i dag i sjøen, så det skal etableres ny grunn med promenade på sjøsiden, båtbrygger og flotte utearealer. Egersund sentrum ligger bare en kort spasertur unna med restauranter, butikker og kulturliv.

- Vi er fornøyde med å signere nok en kontrakt med Veidekke Rogaland når vi nå skal i gang med et nytt stort byggeprosjekt i Egersund. Dette er et prosjekt som vil bety mye for byen, og vi har lagt mye arbeid i å skape et prosjekt vi skal være stolte av, og som ikke bare er attraktivt for boligkjøperne, men også for alle innbyggere i Egersund, sier daglig leder Evy Skåra Myklebust i Feyer Eiendom.

Oppstart for prosjektering er rett etter sommerferien og byggestart er satt til november når gytesesongen for laks er ferdig og man kan starte arbeid i sjø. Boligene skal stå klare til innflytting innen andre kvartal 2026.

Oppdraget inngår i Veidekkes ordrereserve for andre kvartal. Les mer om prosjektet her.

Bendik Aarstad, distriktsleder Veidekke Bygg Rogaland, tlf 911 93 701, bendik.aarstad@veidekke.no
Helge Dieset, kommunikasjonssjef Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no
Evy Skåra Myklebust, daglig leder Feyer Eiendom, tlf. 986 97 250, evy@e-i-s.no

Veidekkes pressebilder

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 39 milliarder kroner, og nær halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Feyer Brygge - kontrakt jpg
Feyer-Brygge_Eksteriør_Vinkel-01_v3_3destate.no jpg