Veidekke: Nytt boligoppdrag i Stavanger

Veidekke har fått i oppdrag av Selvaag Bolig å oppføre boligprosjektet Kanaltunet på Lervig Brygge i Stavanger. Prosjektet består av 91 leiligheter fordelt på tre bygg og et garasjeanlegg. Kontrakten er en totalentreprise verdt 276 millioner kroner ekskl. mva.

Kanaltunet Stavanger

- Vi er glade over å ha vunnet konkurransen om oppdraget og fått fornyet tillit fra en god kunde i Selvaag Bolig. Dette er et veldig flott prosjekt med høye kvaliteter og fortsettelsen på et populært område i Lervig. Det er derfor forståelig at interessen rundt prosjektet og at leilighetssalget har gått så bra i et noe krevende marked. Vi har lange og gode erfaringer med denne typen prosjekter så dette passer godt inn i vår portefølje og gir oss god kontinuitet på vår satsing på bolig i blokk, sier distriktsleder Bendik Aarstad i Veidekke Bygg Rogaland.

De tre leilighetsbyggene blir på seks etasjer og leilighetene varierer i størrelser fra 46 til 103 m2. Det blir parkeringskjeller i garasjeanlegget som også skal inneholde boder og tekniske rom. Mellom og rundt byggene skal det opparbeides utomhusarealer med høy kvalitet og promenade langs sjøen.

- Entreprenør er nå valgt og vi starter nå prosessen med planlegging og oppstart bygging. Vi i Selvaag Bolig er glade for å komme i gang med prosjektet sammen med Veidekke. Vi ser frem til å videreutvikle det flotte nabolaget og videreføre promenaden og uteområdene. Selvaag Bolig er fornøyd med salgsstarten og den positive responsen i markedet. Vår målsetning er innflytting innen utgangen av 2025, sier regionssjef Christian Flølo Geithus i Selvaag Bolig.

Oppdraget inngår i Veidekkes ordrereserve for første kvartal 2024. Les mer om prosjektet her.

Bendik Aarstad, distriktsleder Veidekke Bygg Rogaland, tlf 911 93 701, bendik.aarstad@veidekke.no
Helge Dieset, kommunikasjonssjef Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no
Christian Flølo Geithus, regionssjef Selvaag Bolig, tlf 951 39 268, cfg@selvaagbolig.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 39 milliarder kroner, og nær halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Kanaltunet kontrakt jpg
Kanaltunet Sweco Architects jpg