header

Veidekke: Omorganiserer byggevirksomheten i Rogaland

Veidekke samler i disse dager byggevirksomheten i Stavanger og Haugesund under navnet Veidekke Bygg Rogaland. Den nye enheten får en årlig omsetning på rundt 900 millioner kroner og 160 ansatte fagarbeidere og funksjonærer. Ny distriktsleder blir Stavangermannen Bendik Aarstad (33).

Bendik Aarstad 2

- Vi har en ambisjon om vekst i Rogaland, og ved å samle vår kompetanse og kapasitet skal vi øke vår gjennomføringsevne og konkurransekraft. Jeg er veldig glad for at Bendik har takket ja til å bli leder for den nye enheten, og at han i samarbeid med prosjektsjefene Anders Aadnøy og Lars Forberg i Stavanger og Lars Vestvik i Haugesund vil utnytte og utvikle vår samlede styrke til beste for våre kunder i Rogaland, sier direktør Are Westbye i Veidekke Bygg Syd.

Bendik Aarstad har masterutdannelse fra NTNU Bygg- og miljøteknikk i Trondheim, og ble som nyutdannet i 2013 ansatt i Veidekkes datterselskap Block Berge Bygg på Klepp. I 2017 ble Bendik prosjektleder i Veidekke Bygg Stavanger der han siden 2019 har vært prosjektsjef.

- Jeg takker for tilliten og gleder meg stort til å ta fatt på oppgaven som leder for Veidekkes byggevirksomhet i Rogaland. Sammen med våre dyktige og motiverte medarbeidere skal vi fortsette satsingen i Rogaland med vår egenproduksjon og bærekraft som viktige pilarer fremover. Vi må hele tiden utvikle oss, og det skal vi gjøre i tett samspill med våre gode kunder og samarbeidspartnere i hele Rogaland, sier distriktsleder Bendik Aarstad.

Distriktsleder Bendik Aarstad i Veidekke Rogaland, tlf 911 93 701, bendik.aarstad@veidekke.no
Direktør Are Westby i Veidekke Bygg Syd, tlf 900 78 433, Are.Westbye@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag NOK 38 milliarder, og halvparten av de 7 800 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Bendik Aarstad jpg
Bendik Aarstad_2 jpg