Veidekke skal bygge boliger på Ensjø for Urbanium

Veidekke Entreprenør AS har skrevet kontrakt med Urbanium AS om å bygge 182 nye boliger på Ensjø i Oslo. Kontrakten er på 215 millioner kroner eksklusive mva og utføres i totalentreprise.

- Vi er stolte over å være valgt som samarbeidspartner for utvikling og bygging av dette store og viktige boligprosjektet i Gladengveien på Ensjø, sier Hans Olav Sørlie, distriktsleder i Veidekke Oslo. Her har vi sammen med Urbanium og Lillestrøm Arkitektkontor utviklet et godt og rasjonelt boligprosjekt til et prisnivå som byen trenger. På Gla'enga får vi benyttet all den boligkompetansen Veidekke de senere årene har opparbeidet seg gjennom mange og store boligprosjekter, avslutter Sørlie.

Boligprosjektet Gla'enga er et viktig ledd i realisering av boligbyen på Ensjø. I prosjektet har byggherre, arkitekt og entreprenør jobbet i tett samarbeid for å kunne holde prisene på et lavt nivå uten å redusere på kvaliteten.

- Her kan man kjøpe en ny to-roms selveierleilighet med flislagt bad og eikeparkett på gulvene, sentralt i Oslo for under halvannen million kroner. I tillegg er det husbankfinansiering på 80 % av kjøpesummen. Og det er tydeligvis et godt marked for nye, rimelige familieleilig­heter. Vi har allerede solgt 40 boliger siden prosjektet ble lansert i starten av mars, og legger fortløpende ut nye salgstrinn, forteller daglig leder Silje Strøm i Urbanium.

Byggearbeidene starter så snart det er forhåndssolgt et nødvendig antall boliger.

Distriktsleder Hans Olav Sørlie, Veidekke Entreprenør AS, tlf 917 44 923

hans-olav.sorlie@veidekke.no

Prosjektleder Rune Andersstuen, Veidekke Entreprenør AS, tlf 918 33 380

rune.andersstuen@veidekke.no

Daglig leder Silje Strøm, Urbanium AS, tlf 926 88 610

silje@urbanuim.no

Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke, tlf 905 53 322,

helge.dieset@veidekke.no

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.000 ansatte og en omsetning på 15,6 milliarder kroner (2009). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 19,3 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.

Gladengveien jpg